![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Long-arm quilting maskin
Hej,
finns det någon i det här auditoriet som har erfarenhet av long-arm eller "mellanlång"armquiltingmaskiner. Vilka finns att köpa i Sverige/Europa? Finns det service? Finns det någon försäljare på gång? Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
long-arm
Nä,jag har ingen sådan!. Det finns en quiltbutik i Örebro som har en och tar emot arbete för quiltning. Jag tror inte man skaffar en sådan bara för privat bruk. De är sannolikt för dyra utan det är nog mest för folk som vill quilta andras täcken och tjäna pengar. Men Du kan säkert hitta information genom annonser i quilttidningar.
Är det inte Janome dessutom som förmedlar den. RutViola i Göteborg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag är med i en annan grupp...där de flesta är Amerikaner...och de håller på diskutera sådan maskiner just nu....där är det många köper för att de quiltar jätte mycket.
Jag hittade denna site: http://www.bewitchingstitching.co.uk/ som säljer Nolting Longarm. Tyvärr har jag inget eget erfarenhet av dessa maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:30.