Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-03-16, 12:04   #11
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad

Jag tycker inte vi gör det här omständigare än
vad det är.

Husquilt i fri teknik efter eget tycke och smak borde väl räcka. Om sen en del väljer att sy ett enkelt block med enkla medel och en del väljer att smycka sina husblock mer eller mindre, är väl oväsentligt egentligen.

Meningen är väl att alla blocken skall vara olika???
Om inte så är det väl ingen mening med en vänskapsquilt?

Vi har fått riktlinjer som räcker och vill vi sen överarbeta våra block så är det väl ändå upp till var och en.

Ska det vara för mycket diskussioner om vilka hus vi ska ha, hur dom ska se ut, vilka färger det ska vara på himlen, på huset, på gräset, på....... på.....om det ska märkas med brodyr, applikation, med penna eller utan penna.... då vet inte jag om det känns så kul längre. Det hela känns lite för uppstyrt då.

Snälla rara ni. Gör inte den här roliga och trevliga vänskapsquilten mer komplicerad än vad det behöver vara.

Är det fler som känner som jag eller är det bara vintertröttheten som inte släppt än?

Jag ser verkligen fram emot det här men jag vill inte att det skall bli för mycket "om och kring" det hela.

ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad  

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.