Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-09, 22:20   #1
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Garnaffärer i London?

Jag ska åka till London i april och undrar om någon känner till några trevliga garnaffärer att besöka? Jag har läst om rekommenderade tygaffärer i London här förut, men inget om garn. Hoppas på tips!

Hälsningar Beatrice.
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 09:26   #2
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Hej Beatrice!

Tyvärr är London inget vidare bra ställe när det gäller garn, framför allt inte centralt. I the West End finns garnavdelningar på John Lewis (Oxford Street) och Liberty (Regent Street). I Islington finns Loop (loop.gb.com), som dock är en väldigt liten affär, fast mysig.

Det är vad jag kan komma på just nu.

Hoppas du får en riktigt trevlig Londonvisit! Hör av dig om det är något mer jag kan hjälpa till med!

Alexandra
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 17:09   #3
shnurok shnurok är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 78
Thumbs down

"I the West End finns garnavdelningar på John Lewis (Oxford Street)"

...Tfji!!!

DEM ÄR SUPER DYRA OCH HAR INGEN SERVICEKÄNSLA ALLS !!!!! Sist jag var där köpte jag Noro garn som kostade mig över 100 pund - säljare hämtade fel färgnummer och var ganska förbannad när jag påpekade att det var inte det jag ville ha...
shnurok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 19:28   #4
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Hej Tatjana,

Visserligen håller jag med om att garnet på John Lewis är ganska dyrt... men i rättvisans namn får man väl säga att det absolut inte är dyrare än i andra engelska affärer. Jag är förvånad över att du träffat på otrevlig personal där - jag handlar där relativt ofta, och tycker nog att de flesta i personalstyrkan är väldigt trevliga och hjälpsamma. Fast det finns ju alltid rötägg...

Men är man inne i the West End och vill handla garn, så har man liksom bara John Lewis och Liberty att välja på... och Liberty har mindre sortiment (och väldigt knepig belysning som gör att man aldrig är helt säker på vilken nyans man köpt).
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 20:11   #5
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Hej igen och tack så mycket för era svar
Jag tänker inte på priset i första hand, utan det vore mest kul med ett lite större utbud än i Sverige. Känslan att få gå runt och titta och klämma på en massa garn liksom
Hur är det med andra stick- och virktillbehör på dessa affärer? Det skulle också vara kul att hitta lite engelska/amerikanska tidningar om stickning/virkning, fast det kanske man kan hitta i vilken större tidningssbutik som helst, eller? Visst har Interpress vissa tidningar i Sverige, men de har bara några stycken och de de har är väldigt dyra.

/Beatrice.
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 06:51   #6
shnurok shnurok är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 78
"Känslan att få gå runt och titta och klämma på en massa garn liksom" - GLÖM DET...Så trodde jag också när jag skulle åka till Storbritanien med...
shnurok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 08:20   #7
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Varken Liberty eller John Lewis har så värst mycket stick- och virktillbehör, tyvärr. Loop i Islington har lite udda stickor etc, men vet inte om de har tillräckligt mycket för att det ska vara värt att åka dit om man inte har så mycket tid.

Lite trista tidningar finns nog lite varsom, men vill man ha lite roligare tidningar så skulle jag rekommendera ett besök till Frank´s ("the fashion bookstore"...), som ligger ett stenkast från Oxford Street, på Market Place.

London är som sagt inte något vidare ställe när det gäller garn, det är lättare att hitta tyg! Själv är jag på väg till Canada, och hoppas hitta några mysiga garnbutiker där...
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 19:20   #8
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Ok, men tack för tipset om bokaffären då i alla fall Jag får väl kolla efter tyg istället, fast i lagom dos annars blir nog pojkvännen galen :P

Hoppas att utbudet på garnfronten blir bättre för dig i Kanada då Alexandra!

/Beatrice.
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons