Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-03-13, 07:05   #2
Anni Anni är inte uppkopplad

Hej Susanne,personligen tycker jag att man kan använda i princip vilka tyger som helst till quiltarbeten. Sen kanske man inte ska blanda för kraftiga tyger med riktigt tunna i samma arbete.Jag har sytt en del dukar och bonader där jag har använt mig av vanliga bomullstyger, typ IKEA´s och det har blivit väldigt bra resultat. Jag håller också med dig om att de amerikanska bomullstygerna är gräsligt dyra ibland, dessutom är de inte så lätta att få tag på man får bara tag på dom i quiltbutiker och på nätet.
Ett annat sätt att få tag på tyger är att gå på "loppis", där har jag gjort riktigt fina fynd!
(Kanska lite svårt för dig som bor i Dubai dock!) Det viktigaste är dock att tvätta tygerna innan du använder dem, både för att de kan krympa och fälla av sig.
Det finns många bra mönster på nätet som är gratis,bara att leta runt!Annars tycker jag att "Block Magic" är en bra bok med många bra block och idéer i.Det enklaste att börja med är nog block med olika varianter av rutor och trekanter.Lycka till! Hälsn. Annika
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:27.