![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Blokken til dette tæppe hedder "Chasing Tails", den har jeg skabelonen til. Den måler 20 x 20 cm.
|
![]() |
![]() |
#17 |
|
Jeg glemte henvisningen
http://www.kludekoner.dk/forside.php...k&&vispic=1009 |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Nine Patch er en af de enkleste blokke, rigtig klassisk
http://www.quilterscache.com/M_O/NinePatchBlock.html Her er en variation, http://www.quilterscache.com/M_O/Nin...tionBlock.html der findes flere variationer, også "Star" |
![]() |
![]() |
#19 |
|
nine patch
hej titta här..
http://www.quilterscache.com/M_O/NinePatchBlock.html jag hoppas att det kan ta dig till rätt länk! ![]() joolz |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Jag blev förfärligt sugen på att vara med! Nu är jag visserligen inte en patch-person egentligen, utan mer av en klädperson, men det ena måste väl inte nödvändigtvis utesluta det andra?! Pysslig är jag, hursom, men om tekniken blir alltför bunden (som enbart rena lapp-teknikerna) kanske jag inte håller måttet, förståss.
Jag håller på röd, lila eller grön bakgrund! |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Det är som jag Ingrid, jag är helt ny på detta. Upptäckte att det är visst nine patch som jag har gjort
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Hvis valg af block bliver "Nine Patch" er det fint for nybörjara, det er jo bara 9 kvadrater, der sys ihop, det kan sys på maskine eller for hand, som man vil.
![]() Der kræves kun 2 farver, og det ville være fint f.ex. med en rå-hvid ensfarvet samt rød el. lilla, grøn el. blå som den anden farve, og de må gerne være mønstrede ? Men det kunne också blive en anden block. |
![]() |
![]() |
#23 |
|
"Nine patch" känns ganska icke-kreativt och ofritt? Eller har jag missförstått hur det fungerar? Själv skulle jag föredra en friare teknik, men det är ju bara som jag tycker.
|
![]() |
![]() |
#24 |
|
Personligt tyckar jag, at Nine-Patch er for enkel og ikke kreativ nok. Men jag vil stadig helst, at det bliver den samme blok, alle syr. Man kan være kreativ i valg af farver og stof. Her er en blok, som er smuk og ikke for vanskelig, så nybörjara också kan väre med.
http://www.quilterscache.com/M_O/MosaicRoseBlock.html Forestil jer blocken med svart baggrund og alle möjliga farver i "rosen". |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Ah, jag vill helst vara kreativ i valet av teknik och är inte det minsta förtjust i just lapptekniker, däremot finns det andra quilt-tekniker jag tycker om att sysselsätta mig med.
Hursom, jag antar att stora massan bestämmer, men blir det bundet just till lappteknik så står jag hellre över den här gången. Det går kanske andra tåg för min del! /Ingrid |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Den rosen var ju jättefin. Och jag gör ju hellre nåt sånt eller stjärna än nine patch eftersom jag håller på med det nu( nåt liknande iaf). Det lämnar ju inte så mycket till fantasin som ni säger och så är det ju väldigt begränsat.
|
![]() |
![]() |
#27 |
|
Började så smått fundera på om vi ska sätta ett slutdatum för anmälan så att det inte dröjer allt för länge innan vi kan kasta oss in i tyghögarna? Mitt förslag är att man har fram till den sista mars på sig. Skulle det kunna funka?
Jag skulle kunna åta mig att ta emot anmälningarna och göra en adresslista och sånt. Min mailadress är cmtandersson@yahoo.com. Just nu känner jag att ett bestämt block som ska passa både nybörjare och mer vana quiltare kan bli svårt att hitta. Det kanske är lättare att bestämma en färgskala och ett gemensamt tema - typ gröna stjärnor? Men om det ultimata blocket dyker upp är jag inte den som sätter sig på tvären. |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Jag skulle tycka det var fint om det sattes ett datum, men även att temat bestämdes i god tid innan det datumet, så att jag vet om det är någon idé eller ej att jag anmäler mig! (tema, färger, storlekar, andra kriterier) Jag blev jättesugen och har redan tusen idéer på sådant jag skulle vilja göra... vill sätta igång på studs!
|
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Jag tycker det är bra med datumet sista mars, för vi kanske även kan bestämma oss vad det är för typ av block vi ska göra.
|
![]() |
![]() |
#30 |
|
Jag är gärna med. Eftersom man inte syr så stora saker så tycker jag det är kul om det blir lite pilligt, typ paper piecing. Men jag är öppen för alla förslag.
|
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:59.