![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy ihop många lager rynkat tyg
Jag har varit och köpt ett ursnyggt tyg idag och tänkte sy en liten klänning.
Själva kjoldelen på klänningen ska vara i tre lager. Först ett med tyll underst...sen två dubbelvikta lager av mitt tyg över. ![]() Tylllagret ska vara rynkat (vet inte ens om det är rätt ord) och helst vill jag rynka de två övre lagren också...eftersom de två övre är vikta kommer det ju sammanlagt bli 5 lager rynkat tyg. Kommer själva sömmen bli alldeles tjock och knölig om jag syr ihop alla lager över varann?? Ska jag istället sy dem i olika nivåer på kjolen. Förstår att det kan va svårt att hänga med utan bilder, men hoppas ändå nån kan hjälpa mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle sy ihop lagren och sedan rynka.
Klänningstyg brukar ju unte vara så tjocka. Tror att det är lättare att få alla lagren snygga då. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Aha...så jag syr ihop tygen till en kjol och rynkar sedan innan jag syr ihop det med livet?
Fast jag kom på att jag kankse måste rynka ala lagren för sig för att de ska "puffa upp sig". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du vill att det skall "bulla" sig.
Är mitt tips att sy tyllen som en lös underkjol. Då kan du ju ha den i flera volanger och få "bullet" längre ner. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:31.