![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stryka tyll
jag har en tyllkjol som är hemskt skrynklig.
går det att stryka på den? känns som att det finns en liten risk att det smälter bara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Det går jättebra att stryka tyll på låg tempratur. OM du har små snuttbitar tyll liggandes kan du ju först prova på en sådann för att var apå säkra sidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
har nog tyvärr inte. sydde den här kjolen för några år sen. tänkte fota lite kläder jag sytt senare ikväll och de flesta var ju i bedrövligt skick - nerknöglade i en påse. men tack. jag ska testa
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har aldrig hittills lyckats smälta tyll när jag strukit och då har jag till och med använt det som dubblering och gått på det rätt tufft med strykjärnet. Det klarar garanterat en prick på strykjärnet och sannolikt räcker det med det. Häng upp plaggen först ett tag så hänger de kanske ut sig en smula och strykningen blir enklare. :-)
/Tanten |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ja, antingen det eller lägg ett bomullstyg över o ånga på hehe... det gör jag på allt... är så noga med att allt ska vara superplatt haha... så här hemma ångar det ordentligt på alla tyger... men med skyddstyg över såklart...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:28.