![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fel Garn
Jag köpte garn på Tradera och tyckte då att jag gjort flera bra fynd.Eftersom jag just nu är inne på att sticka trasdockor i ullgarn tyckte jag att färgerna passade bra.1hg av lila,rosa,laxrosa och rött,men när jag stickar i ull använder jag stickor 3,5-Detta gick inte på detta 2-trådiga garn.Försökte sedan att sticka dubbelt men det blev för stort.Gick ner till stickor nr 3.Men det blev stora glesa hål i stickningen-Garnet heter Tuna.Har någon förslag om vad jag ska göra av garnet?:confused
Marie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tror att Tuna-garn är ett vävgarn till bl a plädar och egentligen inte så käckt att sticka i.
Jag kan ju ha fel - men köpte själv härom veckan garn till plädar och fick då alternativet TUNA-garn. Du får börja väva ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tuna garnet är väl ett ullgarn så då kan du ju alltid sticka det du ska fast lite större för att sedan tova det försiktigt i 30 grader med såpa eller tvåltvättmedel. Då drar allt ihop sig fint. Ha det gott! Mia
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.