Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-22, 13:17   #1
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Sökes kursdeltagare - Mönsterkonstruktion HERRKLÄDER

Hur många har inte letat efter bra kurser i mönsterkonstruktion för herrkläder? Det finns ju knappt! Och det är väldigt stor förfrågan om vart alla snygga herrkläder finns att köpa! Vart ska killarna som vill ha lite stil vända sig? =)

Jag själv har letat mycket efter bra böcker i mönsterkonstruktion, både på biblan att låna och köpesböcker. Men i dom böcker jag lyckats hitta så står det ändå inte hur man konstruerar ett mönster helt från grunden. Utan det följer då med det som dom då kallar för grundmallar och sedan finns det med olika modeller i boken som man då kan ändra dom där mallarna efter. Det är alltså inte någon riktig mönsterkonstruktion.

Så skulle det inte vara kul att lära sig mönsterkonstruktion från grunden och kunna konstruera mönster till vilket herrplagg som helst?!! Kunna fråga om varför man ändrar ett mönster på ett visst sätt.

Jag har hittat en lärare i mönsterkonstruktion och för att kunna starta någon kurs ur huvud taget så behövs det minst 6 stycken deltagare. Kursen kommer då hålla till på ABF och det är alltså den skola som jag har märkt vara billigast i kursavgifter! Det är alltså ABF i Göteborg på Järntorget jag pratar om! =)

Låter detta intressant?? Anmäl ditt intresse nedan! Så hoppas vi på det bästa! =)

Senast redigerad av Hellebelle den 2006-02-23 klockan 08:20.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-22, 13:35   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Men var i vårt avlånga land? Västra Götaland någonstans antar jag eftersom du är därifrån, men en lite mer specifik placering vore bra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-22, 20:42   #3
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Jag är helt klart intresserad. Det beror förstås var i Sverige kursen är.... och om jag hinner, har lite mycket omkring mig nu. Men OM allt klaffar så är jag med!

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-22, 21:38   #4
Helena77 Helena77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 35
Jag är intresserad. Jag bor i stockholm och kan bara gå på kurs om den hålls här.

/Helena
Helena77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-23, 07:55   #5
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag kan också vara intresserade...men det beror på var o när. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-23, 08:23   #6
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Jag är ledsen allihopa, glömde ju nästan det viktigaste.

Kursen kommer i sånna fall vara på ABF i GÖTEBORG på JÄRNTORGET.

Tid och dag vet jag inte ännu utan det kommer väl jag få ge några förslag till läraren och se vad som passar både henne och kursdeltagarna. Och sedan se om vi får ihop någon kurs. Men det hoppas jag väl. =)

Den kursen jag går just nu (i avancerad modeteckning och mönsterkonstruktion efter personliga mått damkläder) med den läraren är på 16 gånger och det är 3 timmar per gång. Jag personligen tycker att det är perfekt, skulle till och med kunna tänka mig 1 timme extra varje gång. Kursen jag går kostar 3000:- och det är billigt för en så lång kurs!

Jag ska ta reda på hur många kursdeltagare det max kan vara i en grupp men tar ju alla deltagare som anmält intresse i tur och ordning.

Anmäl intresse nedan!

Senast redigerad av Hellebelle den 2006-02-23 klockan 09:24.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons