![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Saltade mandlar
hejsan! Tänkte baka bondkakor i dag, var till by affären jo vist hadde dom mandel både med skal och utan. Väl hemma tyckte jag att dom såg sockrade ut, men för säkerhets skull så tog jag fram svensk-spansk lexikon. Det var salt och olja på dom, är det någon som vet hur jag ska göra för att få bort saltet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det borde gå att sköja bort med vatten.
/Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
det hadde jag redan tänkt på men det är frågan hur få dom torra (det spö regnar) dom ska ju krossas och inte bli till en gröt. Ska jag trä dom på en tråd inne i huset eller vänta på solsken så att fåglarna tar dom,hi hi. Hur är det med ugnen, stekpannan? Hjälp mig det finns varmluftsugn här, som jag inte har lärt mig riktigt att använda vet bara att jag inte har lyckats få stekarna torra, vilket gör min kille glad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Använder du ugn eller stekpanna finns det väl viss risk för att de blir rostade?
Det enklaste blir väl egentligen att tvätta dom en dag, lägga dom på tork på en handduk eller hushållspapper tills de är torra, om det så är ett par dagar senare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja Sanna så får jag göra, klockan börgar närma sig kväll så det får bli en annan dag. Jag ska skölja dom nu så får man se vad det blir av dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Sprid ut dem på en bakblåt och ställ in dom på eftervärmen när du har använt ugnen .Men glömm dom inte nästa gång du sätter på ugnen.Så gör jag när jag gör egen marsipan till jul,då får dom stå 1-2 veckor sedan maler jag dom till mjöl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:16.