![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Tyg till bra pris som inte skrynklar
Hej,
Det jag kan om tyg kan man skriva på ett björklöv med ett läppstift...och ändå få plats över... Därför vänder jag mig till er som är proffs. Jag är fotograf och behöver ett bakgrundstyg (helst vitt) ganska brett (ca 1,5 - 2 meter)som inte skrynklar så lätt... Helst ska det inte kosta några enorma pengar heller...inga dåliga krav va? Men hur man än vrider på det blir det med all säkerhet billigare än fotobakgrunder som kan gå lös på några tusen. Jag bor i göteborg, men tar en sväng till Borås imorrn så om någon har nåt förslag på nåt ställe där någon kan tänkas ha nåt sånt här eller bara förslag på vad jag ska leta efter får gärna säga till. Mvh Gill |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan inte ha enbart bommulstyg det måste vara uppblandat med polyester kanske du kan hitta vita lakan som har 40-50% inblandning av polyester Jysk kanske har ring runt till olika som säljer lakan.känner inte till Göteborg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du ska till Borås ska du absolut besöka Affär´n, ligger bakom ishallen, i samma hus som Transcom. (I Knalleland alltså.) Super bra personal och de har det mesta till bra priser. Fråga om hjälp.
Annars Furulunds, i Knalleland, har mer i butiken än man tror. Kanske lite dyrare, men det kan det vara värt. Men annars så föreslår jag ett tyg i konstfiber, ex polyester eller nylon. Det skrynklar ganska lite, visst blir det veck om det blir ihopknölat och får ligga, men det blir det mesta. Om du väljer ngt tjockare så hänger vecken ut sig fort av tyngden. Ett satintyg blir lite tjockare och inte så "genomskinligt". De vanligaste bredderna på tyg är 140-150cm. Annars kanske typsikt skjorttyg kan vara intressant. Det är en blandning polyester (65%) och bomull (35%). Ganska tunt tyg, som i en herrskjorta. Men skrynklar inte heller så mkt. Senast redigerad av johannajanzen den 2006-01-31 klockan 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tackar för snabba svar
![]() Vad ligger dessa typer i pris? (svårt att säga gissar jag, men på ett ungefär) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Lakan med polyester inblandning är billigare än enbart.bommull men du kan ju köpa ett underlakan för dubbelsäng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
![]() Det blir ett besök på Jysk idag också ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Åhh, tyger kan skilja så mkt i pris.. du kan få lakansväv från 19 kr/m på Bauhaus till väldigt dyra satiner för över 200kr/m. Men i helgen när jag var ute och shoppade så handlade jag just ett vitt satintyg för 149 kr/meter. Skjorttyg låg på 79-99kr/metern och detta här i Sthlm. Borås är billigare, framförallt Affär´n. Man ska ha lite tur också. ;-)
Vill du göra en omväg ska du kanske åka till Kinna och besöka Skroten. Heter ngt mer med Skroten i namnet, sök på Eniro. Det är också ett billigt paradis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jo, Tygverket.se ligger på söder i Sthlm. Där köpte jag en rulle blått skjorttyg, 27 meter för 500kr. Det fanns i vitt också. Det kanske är intressant? De har både butik och är grossister. Vet inte om de säljer detta till privatpersoner som grossist, men det står ute i butiken till privatkunder. Vet ju inte hur mkt du behöver?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det är därför dom går att få till ett vettigt pris m/priset blir billigt.jag tror inte du kan köpa på metervara billigare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
Det var billigt, 27 meter låter mycket, men då kan man måla några meter i en färg och några andra i en annan. 500 spänn var inte farligt..enda problemet är att det ligger i Stockholm...liiiite långt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
![]() Jätteshysst om dun ville göra det, den 11 hade passat mig kanon. Enda problemet jag kan se är att det skulle vara ett väldigt "lätt" tyg, helst ska dom vara rätt tunga så att man får ett bra "häng" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
Ja, tyget är ju ganska lätt och jag misstänker att du skulle behöva ngt tyngre. Om du syr en kanal i nederkant och stoppar in en rundstav eller liknande så blir det lite tyngd. Fundera och besök Borås först, det kanske löser sig ändå. Du kan kontakta mig via mail här på Sysidan annars. :-) Senast redigerad av johannajanzen den 2006-01-31 klockan 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
Citat:
Ahh, vad synd. Jag ska kika där annars kontaktar jag dig, tack ändå ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.