Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-01-19, 19:51   #3
froken1 froken1 är inte uppkopplad

Tack för svar Johanna!

Citat:
johannajanzen skrev:
Med tvillingnål så ska man ha längre stygn, lösare trådspänning på undertråden. På min husqvarna sitter det en liten skruv på spolhyslans om man ska vrida lite på. Det står i min bruksanvisning iaf hur jag ska göra.
Ja, så var det på min gamla maskin också. Men på denna finns ingen lös spolhylsa, utan den sitter
liksom redan i maskinen. Inte så tydlig bild på jist detta, men så här ser min maskin ut:
http://www.husqvarnaviking.com/se/Im...prelude370.jpg

Citat:
Halsringningen skulle jag ta en remsa trikå, 3-4 cm kanske och vika på mitten, på längden, och sy fast kant i kant. Pressa sömsmånen ut mot plagget och sedan göra en stickning kant i kant med den påsydda trikåkanten. Umgefär som när man syr mudd på en tröja. Oj, det var ju kanske inte en så bra beskrivning.
Jodå, det var visst en bra beskrivning. Jag förstår! Det skulle säkert kunna bli bra!

Citat:
Ett annat alternativ är att ta en trikåremsa och pressa den så den får samma invikning som en snedremsa. Vik den ytterliagare på mitten, fyra lager tyg, och sedan nåla fast så att plaggets råa kant kommer in i vikningen. Titta lite på tröjor du har i garderoben.
Så här är det sytt på många "köpetröjor" tycker jag. Ser ju bra ut då, men jag är tveksam till om jag skulle lyckas hålla ordning på alla lager tyg så att det blev rakt och snyggt.

Får väl testa lite!
froken1 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:18.