Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-01-19, 12:28   #3
cmtandersson cmtandersson är inte uppkopplad

Jag var också chockad över priserna när jag skulle köpa mig en ny maskin (efter otaliga duster med mormors gamla som sydde bara när den var på humör) så det är viktigt att fundera ut vad man ska ha maskinen till och vad den får kosta.

Slog på stort och köpte en brodermaskin från Husqvarna och det har jag inte ångrat en minut. Det blev helt plötsligt så roligt att sy när allt fungerade som det skulle. Även om du tänker att du kanske inte kommer att brodera så mycket i början så är det en funktion som inte är att förakta och som kan utvecklas i det oändliga. Själv håller jag på att lära mig stygnsätta mina egna motiv och tycker att det är helfestligt. Kanske vill du ha många dekorsömmar också? Ytterligare nåt att kolla och jämföra i så fall.

Vilket märke du ska välja vet jag inte riktigt, jag är själv frälst på Husqvarna pga god kvalitet och ypperlig service där jag bor. Det är en god idé att titta på olika modeller och jämföra dem. Ytan som man kan brodera är t ex olika stor mellan olika märken och det finns säkert fler som skiljer.

Min rekommendation blir ändå att du köper en lite mer avancerad maskin än du tror att du behöver just nu. Då kommer du som sagt att växa med maskinen allt eftersom du lär dig fler funktioner. Lycka till med maskinköpet!
cmtandersson är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:18.