![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#36 |
|
Hej!
Jag har sett det där i en instruktionsbok, men tycker att det är bättre att fästa sömmarna i alla fall, annars så riskerar sömmen att repas upp fram till den sömmen som går över, vilket kan ställa till en del besvär (har råkat ut för det, t.o.m. att sömmen repats upp innan jag hunnit befästa den med nästa söm). Man kan i och för sig fästa sömmarna och ändå sy på rad så där, dvs inget hindrar att man backar lite i början och slutet av varje söm. Jag har ju redan sytt alla blockrutor, så tipset kom lite sent för min del i alla fall. På slutet (när jag blivit lite varm i kläderna ![]() Jag slapp hålla på parallellt med en massa halvfärdiga rutor. Eftersom jag broderade på varannan ruta, så varvade jag detta med att sy blockrutor av de färdiga broderierna och av de övriga "utfyllnadsrutorna". Jag ville se arbetet växa fram istället för att vara till 100% effektiv och konsekvent. Nästa gång kanske jag jobbar på lite mer effektivt, haha ![]() /Gunilla ps. Någon som har något svar på min förra fråga, angående quiltningen av varje blockruta i ett stort lapptäcke? Senast redigerad av gunnsan den 2004-09-23 klockan 18:20. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.