![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag ska köpa en symaskin till min lillasyster(21år) i julklapp och väljer mellan följande:
Elna 2110 Bernette 65 (Bernina) Husqvarna Scandinavia 100 Kraven hon har är att sy som hobby, de vanligaste nyttosömmarna och kunna sy i tjocka tyger. Jag har fått reda på från sybutiken att de är mer eller mindre likvärdiga. Jag vill välja den bästa av dessa, prisskillnaden är ej så stor. Vilken ska jag ta? Är det sant att Bernina är låter mycket? Har bifogat den info jag har samlat in från webben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle välja maskin utefter hur enkel den är att sköta. Är det mycket elektronik så är det mkt som kan gå sönder. Är det mkt plastdetlajer så känns det billigt. Jag syr på en Husqvarna av en äldre modell, mkt stabil (mkt stål i stommen) och det är endast en ratt att vrida på för val av sömmar, ingen elektronik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en väninna som köpte en Bernette och hon är missnöjd. Den låter väldigt mycket.
Själv har jag en Bernina 1008 ( en lite äldre modell ) som är en stabil bruksmaskin som jag trivs väldigt bra med. Jag tror inte att man skall låta sig luras och köpa de billigaste maskinerna.En symaskin skall man ju vara kompis med i många år /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Jag har en Bernette 90E, och jag tycker inte den låter så himla mycket. Jag fick den av min man i julklapp förra året, och han köpte den bästa i bernette-serien. Men jag tror faktiskt att Bernette 65 är den bästa pris/prestanda-maskinen i Bernette-serien, inte för enkel och inte för dyr. För det är ju i princip ingen skillnad mellan 65 och 90 (några sömmar färre bara). /Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Bernette 90E för 3395 kr i Stockholmstrakten
Hej!
Jag letade ny maskin nyligen och blev erbjuden att köpa en ny Bernette 90E för 3395 kr hos ABC-symaskiner i Skärholmenscentrum. Har för mig att Bernette 65 är med i en kampanj nu och säljs för 3395 kr hos utvalda handlare. Tänkte bara tipsa dig om priset! Lycka till! /Ana |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en Bernette 80e och tycker att den går ganska tyst. Min största invändning är att friarmen hade kunnat vara en eller två centimeter längre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
För mig finns bara ett märke: Bernina!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Jag hade köpt Husqvarnan till henne i julklapp. Bernette är ingen bra maskin,den är inte lika bra som Berninan.Jag har en Husqarna platinum 750 just nu. Finns det inget Janome försäljare där du bor. Det är ett väldigt bra märke. Marie |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:38.