![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
#4 |
|
|
Jag håller med det som redan sagts här – det bästa är nog att testa varje rulle innan man slänger allt. Det funkar ofta bra att rulla av en liten bit, kanske 20–30 cm, och dra försiktigt. Går tråden av direkt eller känns spröd är det nog bäst att slänga den, eftersom den annars kan gå av mitt i ett projekt. Om den håller så kan man absolut spara den, även om den är några år gammal.
Personligen brukar jag behålla basfärger som svart, vitt och marinblått, precis som du gör, och rensa bort de mer ovanliga färgerna som är spröda eller ser mörkna ut. Det är också smart att skriva datum eller notera var man köpte tråden, så man kan hålla koll på åldern i framtiden. På så sätt slipper man riskera att en gammal rulle förstör ett nytt syprojekt. Kort sagt: testa, släng de dåliga, spara de som fortfarande är starka – så har man ändå ett hyfsat lager utan att det blir skräpigt. |
|
|
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:04.

Trådad visning