![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
#1 |
|
|
kort krach
Har en Husqvarna viking Designer2 och kortet för rak sömn mm har krachat
har sökt nytt men dom har tydligen slutat att tillverka så nu funderar jag om någon här kan hjälpa mig |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Hej!
Oj så tråkigt att höra!! Jag skulle ringa runt alla återförsäljare och höra om de har ngt kretskort som fungerar. Ofta tar de hand om skrotade symaskin och plockar ut reservdelar från dem. Alternativt kontakta ngn teknikoperatör som kan felsöka kretskortet och laga det. Så gjorde man förr... vet inte om det är möjligt idag med tanke programmering med mera... Lycka till! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Min Husqvarna Prisma 950 S fick problem med "sy baklänges"-knappen.
Jag konstaterade efter en del micklande att själva knappen var trött efter alla år (köpt 1993). Jag mätte då upp knapp-kretskortet, ritade ett nytt med nya knappar, skickade til Kina efter kretskortet - och monterade nya knappar på det nya kretskort och monterade det nya kretskort i maskinen. Fungerar perfekt. Kostade ~250:- med allt. Så jag undrar: Kan det vara knappen som inte fungerar eller är det kretskortet som har problem? Detta måste kollas innan man kan gå vidare. Jag är mil. tekniker, jobbar som utvecklingsingenör inom elektronikdesign och programering - så jag gjorde bara mitt jobb med det nya kretskort. EDIT: Läste dumt. <KORTET> för ... är trasigt. Om jag fattar rätt, är det ett kort att sticka in någonstans och det betyder att det finns ett kontaktdon. Glappkontakt utgör ~90% av alla fel i elektronik så jag GISSAR att en riktig rensning av kortet & kontakten i maskinen kan klara biffen. Mer EDIT: Ser att det finns kontakter under displayen där kortet kan knäppas på plats. Det är dom + 'polarna' på baksidan som ska rensas av en professionell. Det kan även vara dålig kontakt i <kortet>. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:15.

Linjär visning