![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
|
Behöver tips på symaskiner för läder 5-10 mm tjockt
Hej,
Ny medlem som gått igenom trådarna här på forumet. Jag är en hobbyist som vill ta det till nästa steg och kunna producera lite mer volym än jag klarar just nu. Har en kinesisk shoe patch maskin, men eftersom den är handvevad så blir det lite krångligt att styra, mm så nu vill jag köpa en första riktig symaskin för grövre läderarbeten. Klarar maskinen up till 7-8 mm så skulle jag täcka det mesta jag tillverkar. Det jag har kommit fram till är att jag vill nog ha en med cylindrisk "arm", behöver enbart raksöm och det ska vara med en walking foot. Helst vill jag slippa att dra in 3-fas, så en för 230 vore guld. Jag är rätt teknisk, så köpa till och ev. modifera är ett alternativ. Kollat på Singer 133k och 111, men dom är inte lätta att få tag i så nu ber jag er om råd, var och vilken maskin rekommenderas? Har inga preferenser om kopior eller kinesiskt, bara det finns reservdelar och kvalitén är bra. Köper helst begangnad, för att hålla priset nere samt att jag tycker helt ärligt dom ser bättre ut. Budget runt 5-6 tusen, eller minder naturligtvis. Tack på förhand. |
|
|
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:20.

Trådad visning