![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack för rådet. Får prova och mäta med byxor som jag trivs med och som sitter bra så får jag kolla upp måtten och använda dessa mått när jag ska sy upp några nya vinterbyxor. Misstänker att jag lägger på för mycket tyg i höften och sedan syr in för lite eller för mycket vid svanskotan. Om jag mäter och klipper efter måtten som känns bra slipper jag en massa byxor som bara hänger i garderoben eller spricker i baken när jag ska kliva upp på cykeln.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tror att jag kommit på lösningen.
Om jag använder byxor som jag sprättade upp i min ungdom och använder som mönster. Lägger jag på några cm på sidorna och ytterligare några cm på svanken och sedan när jag sytt ihop byxorna och syr in på sidorna blir byxorna snäva i skrevet så jag knappast kommer upp på cykeln utan att spräcka baken. Lägger jag till ett par cm på sidorna och klipper till efter mönstret i svanken. Syr jag sedan in i svanken för att få rätt midjemått blir det lite kameltå effekt när byxorna kryper in i stjärten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kom ihåg att dra och pressa ut mönsterdelarna i grenen. Snibbarna som möter varandra i grenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.