![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack! Vad bra att du la ut vart du fått tag på det.
Så vackert det kommer att bli, se sommarvinden röra det vackra linnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ljumma sommarvindar får vi vänta på någon månad än. Hoppas på leverans i veckan.
IKEA har i bommull men det blir lite mycket lakanskänsla i dessa gardiner. Det blir nog bäst med linne, fast lite svårare att lägga dubbelvikt fåll typ 13+7 mm. Hoppas att jag slipper klippa kanterna utan kan göra en invikt fåll ändå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Du får berätta när du fått tyget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Finns på Skroten i Kinna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tyget anlänt av seriös leverantör, bra förpackat och bra anvisningar om hantering och tvätt. Superbra linne!! Linnehem kan jag tänka mig att handla av flera gånger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Håller på att bygga om hemma, tapetserar och gör passande lampskärm.
Just nu är jag lite mosig och får fundera på hur jag gör fållen på bästa sätt i morgon. Det går att klippa den i första raden där maskinen haft fäste i varpkanten. Vika till nästa och sedan själva fållen och sy 4mm raksöm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Typ en sådan här fåll på kanterna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kör tråd på mitt sätt. Petar i en roller i bobinen och syr via tvillingpinnen.
Använder Trojalock 120, col 1000 (vit). Spolar först upp undertråd så lagret räcker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Sista bilderna.
På rynk-kanaler (gardinstången) och uppläggningen. Syr 5 cm ner bredd 5 cm och samtidigt en inviky fåll på 1 cm. Första viket 11 cm. Pressar med ångstrykjärn och syr första 5 cm. Ångar 1 cm viket och syr sedan andra 5 cm. Klart. Uppläggning med vanligt band och strykjärn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Den här leveransen blev inte lika smidig men med ett lyckligt slut ändå.
Beställde och betalade. Fick leveransbesked om att DHL skulle hämta upp och leverans 2-5 dgr. På DHL hände inte ett skit på 8 dagar. Fick ringa och gruffa, då lovade de leverans igår fm och att jag skulle få paketet idag. 19:30 var det i Uppsala från Lysekil, snabbt som attan. Kl 8 i morse rullades paketet ut på OkQ8. Men det tog 6 timmar för dem att scanna in paketet och sända SMS om hämtning till mig. Tänk så raskt det går och hur fort det skulle ha kunnat gått att leverera om maskiner skötte allt. Det blir linne 125g i mitt golf/träningsrum också. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
tunt linnetyg |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:25.