![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tyvärr, har ingen information om den maskinen.
Här på Sysidan verkar ingen annan heller ha den. Du måste vara noga och testa den och framför allt trä den. Det har var kruxigt tidigare. T o m så kruxig att säljaren vägrade trä om maskinen. Jag ville trä den pga att jag har så dåliga händer men det fick jag inte. Det är nu många år sedan och förhoppningsvis har de fått till den saken |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Transport inom Tyskland inkl Sverige kostar 9.90 euro, dryga hundringen. Då vågar man testa med prova på veckor.
Maskinen kommer komplett med allt, alla fötter och det finns gott om dokumentation. Några skriver plastigt, men det är ju plast smeck på allt idag. Sköter man dem så håller de länge. Den sköter trådspänningen automatiskt. Ett STORT plus. Men man vill ju se den sy någonstans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Själv hade jag gått in på en butik och testat.
Även köpt därifrån eftersom jag vill kunna lämna den för rep om så behövs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Låter alla overlock som tröskverk?
De jag lyssnat och provat på låter en hel del. Man får ha hörselskydd och strävt underlag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Testade även en Singer overlock för 2.900 som faktiskt funkade bra.
Frågan är om man blir nöjdare/lyckligare med en maskin för 5000 till? Det lilla man egentligen syr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Testade på dubbelt jeanstyg och canvas.
Största notisen är ljud och vibrationer. Det låter som @#$%& lixom. Men det finns förslag på vibrationsdämpare som man sytt med diverse mellanlägg, allt från yogamatta till allt möjligt. Man kan använda lite thermolam, alt filtmatta, ett bordsunderlägg/tablett. Vill man ha större kan man lyxa till med en lådmatta från IKEA. Komplement 90x53, 79:- Man syr in det i ett över och undertyg, lite quiltsömmar och låter tyget hänga över bordet och sy lite fickor när man ändå håller på. Kan bli hur trevligt som helst. Återkommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
overlock |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.