![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Husqvarna 2000 - trådspänning
Hej. På min Husqvarna 2000 är trådspänningen bra så länge man syr framåt men blir lösare när man syr bakåt. Jag har inte sett just detta fel förklarat i manualen tyvärr. Någon som vet vad man kan göra åt det?
Mvh H |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Trådspänningen borde inte påverkas av vilket håll du kör.
E du säljer på att den är trädd rätt? Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Trådspänningen ändrades inte såvitt jag minns, däremot matningen så att stygnlängden kortades. Ställ in en längre stygnlängd när du ska sy bakåt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Stygnbalans för de mönstersömmar som använder "backande" stygn justeras vid kamföljaren för backfunktionen, åter igen finns flera olika varianter beroende på maskin. Ju fler symaskiner jag samlar på mig, desto mer börjar jag misstänka att folk bara anpassar sig efter sina maskiners egenheter och t.ex. gör som du, justerar stygnlängd beroende på syriktning, men dessa maskiner är fullkomligt nerlusade med justeringsalternativ som gör att de flesta problem kan justeras bort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag är tillräcklig tjurig för att fixa till det. Det går inte att hålla på joxa och ändra varje gång. De fel jag haft hittills på maskiner är mina egna handhavandefel. Peppar, peppar
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
trådspänning hq2000 |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:07.