![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Rök ur gammal symaskin, hjälp!!
Hej!
Jag har köpt två likadana symaskiner, Elna "grasshopper". Gammal som gatan. Blev riktigt glad när jag hittade dem, fina med orginaldelar samt beskrivning till. Kruxet är att efter ett par minuters körande som kommer det rök från maskinen. Det är likadant på båda två ![]() Mvh, Jenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Man får nog öppna, ta en titt och försöka avgöra var problemet ligger. Om det sitter någon avstörningskondensator i dessa kan den ha gett upp, om maskinen går tungt (vanligt p.g.a. gammal intorkad olja) kan motorn ha blivit överbelastad, om du eller någon annan fått olja på vissa eldelar kan det vara problemet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag råkade ut för detsamma med en Husqvarna 2000. Det osade bränt och rök också. Verkstaden sa att det var kondensatorfel. Efter byte har den gått felfritt i över 5 år.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Okej, tack för svar! Får kolla med en verkstad och se om de kan byta ut kondensatorn och hoppas på det bästa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rök ur gammal symaskin |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.