![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Först får du göra det jag skrev och sedan om problemet återstod gör du som Gumpan58 skriver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om motorn går men maskinen inte följer med runt behöver spänningen på remmarna justeras, när dom är för slaka greppar dom inte. Detta görs innanför kåpan nere till höger, man lossar de skruvarna som håller "lågväxelmekanismen" och flyttar den framåt (bort från motorn) för att spänna remmen från motorn, och neråt för att spänna remmen inne i maskinen. För hård spänning gör att maskinen går onödigt tungt, för slaka remmar slirar, lagom är bäst.
Remmarna kan naturligtvis även vara dåliga och behöva bytas, men det ska tydligen vara ganska ovanligt på Automatic. Bra gummi för 60 år sedan, så bra är knappast dagens remmar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack alla för bra svar! Nu har jag dammsugit och droppat i olja. Får vänta till söndag och se om det gör susen. Annars blir det väl till att mecka lite mera. Det är i alla fall härligt att ha en maskin som man kan skruva isär utan problem, till skillnad från min Husqvarna viking emerald.
Stort tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
symaskin slirar |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.