![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ligger det inte i broderiets natur att sticka hål i skinnet? Skinnet blir ju perforerat med täta stygn. Möjligen skulle den som utfört broderiet ha avrått dig. Annars har jag svårt att se att något fel är begånget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för din input! Jo det är klart att det är så det är med bordering. Däremot så fick jag ingen varning om att det skulle vara så att jackorna skulle kunna spricka upp på detta sätt och det har hänt på alla 5 jackor efter knappt någon använding alls. Riktigt tråkigt men ska försöka lösa det på bästa sätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Är det möjligt att ta ur hela broderiet på jackan i någon form, cirkel eller något. Sy på något annat skinn runt broderiet. Laga jackan och sedan sy på broderiet med "den nya ramen och broderiet". Skulle det kunna vara möjligt. Mera skinn kanske du kan hitta från en jacka som du kan köpa på Myrorna eller Röda Korset. Det kanske är så att den som broderat jackan saknar erfarenhet och inte visste om att detta kunde hända. Eller tidigare kunder har efterfrågat broderi på skinn med en annan teknik. Jag förstår om du är jätteledsen och besviken. Det skulle jag i alla fall vara. Skinnjackor är inte gratis och när det blir stora hål i dem dessutom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har funderat lite. Brodyren borde göras på en textil som sedan
sys på skinnjackan med vanliga symaskinsstygn. Gissar att det är så de gör. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:35.