![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Betyg: ![]() |
Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
|
Hej!
Jag har tagit över mammas gammelgamla symaskin - en Husqvarna 2000 modell 6440. Är det någon som vet om jag kan ställa in så nålen automatiskt stannar i nedåtläge? Tycker det är störigt när nålen stannar i luften och jag måste vrida den neråt manuellt om jag behöver lyfta på pressarfoten för att vrida på eller justera tyget. Lyckades nyss hitta en manual på engelska men hittar ingenting om detta. Tar tacksamt emot tips och förslag om någon har det! ![]() /Lovisa |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
Det går inte på den maskinen. Det är bara på elektroniska symaskiner du kan ställa in det. Tyvärr.
Men man kan lätt öva till sig det så man kan stanna med nålen där man önskar sig. Om inte pedalen är sliten vill säga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
På någon av de sista Husqvarna 2000, vet inte om din, finns en knapp på höger sida, mellan svänghjulet och reduktionsväxelhjulet (samma som du sätter underspole på för att spola tråd). Den knappen ser ut som en liten strömbrytare och den gör att maskinen kan stanna med nålen nere. Den maskinen jag sett med en sådan knapp var mörkvinröd med åtta mönsterkammar, men jag minns inte modellnummer.
Men på de mekaniska maskinerna är det inte svårt att klara sig utan en sådan knapp. Som ichigo säger, om man inte har utsliten pedal, går det att styra med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
Intressant!! Trodde att alla 2000 var mekaniska.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
Tack för info och tips ichigo och Talla! Min maskin har ingen knapp på höger sida, så då får jag lära mig att få in snitsen med pedalen istället. Är ringrostig efter att knappt ha sett åt en symaskin på flera år, men det ska jag nog kunna lära mig.
![]() /Lovisa |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
Ja bara att öva.
![]() Jag är hopplös på det sättet. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
Hej !
Jag har hittat till detta fantastiska forum och undrar nu om någon vet hur man kan justera mittläget på nålen på en Husqvarna 2000, 6440. Alltså vid raksöm hamnar nålen i högra kanten väldigt nära stygnplåten. ZigZag fungerar bra och vänster höger är bra centrerade. Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
I Vikingservicemanuals.pdf beskrivs följande justeringar: "left needle position" på sid 82, och "center needle position" på sid 83. Borde vara de som är mest aktuella att kontrollera, och är de rätt borde väl höger position också bli det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
Citat:
Hei kan jeg få kjøpt mønsterkammer av deg? Tor tor.magnussen@gmail.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
Citat:
Flger D med? Tor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
Hej,
Jag har nu bara kam C och D kvar till försäljning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
Hej! Någon som har en manual till husqvarna 2000 6460?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:14.