![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Rostig vävsked
Har hämtat upp vävstolen från källaren. Vävskeden är dock lite rostig. Känner någon till något sätt att göra den tillräckligt ren för att jag skall våga använda den?
Senast redigerad av Åseröd den 2014-10-22 klockan 17:34. Anledning: Felstavning |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Jag skulle prova att torrborsta med mjuk tandborste och sedan dra en tråd i ull, lin eller bomull i passande storlek i rören och se om det släpper någon rostfärg. Det är bara min teori jag har inte själv provat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Rostig vävsked
Tack för Ditt tips,1. Tandborsten är säkeret bästa verktyget, jag får prova.
Åseröd |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En liten fundering, kan det hjälpa att borsta försiktigt med en stålborste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Själv skulle jag på resterande rostfläckar spraya lite 555 på
tandborsten, i en hörnet borsta och se vad som händer. Sedan dra garn igenom så att det blir rent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack, Dahlia och Gumpan 58, för förslag. De är intressanta men jag är inte klar över hur mycket jag behöver rensa i rören. Får väl pröva mig fram. Spännande är det i alla fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() Kan inte väva fn men kanske en vacker dag att jag kan. Ser med spänning fram mot ditt resultat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rengöra vävsked, rostig vävsked |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.