Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-06, 15:13   #1
Rae Rae är inte uppkopplad

Question Brother Innovis 1500D + 500D

Jag var och tittade på dessa Brother maskiner idag, och deras Inovis 4000D. Är det någon som har 1500D eller 500D som vill berätta om deras erfarenheter med de? Jag hade inte set 500D innan, men den verkar som en bra nybörjar maskin för brodyr. Försäljaren hade ingen 1500D i lager men sade att enda skillnaden mot en 4000D var att den har en svart-vit skärm. Priserna på 1500D och 500D var mycket lägre än på de andra brodyrmaskiner jag har kollat.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-06, 16:29   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Ännu ett exempel på en handlare som inte vet vad han/hon pratar om verkar det som!
Jag vet inte vad priset kommer att vara på Innovis 1500, men jag skulle tro att det kommer att vara en mycket prisvärd maskin!
Men visst skiljer det mer än skärmen mellan den och Innovis 4000!!! För att ta någor uppenbart så har 1500 en broderiyta på ca.15x25cm och 4000 ha en broderyta på bortåt 20x30cm (lite mindre än så, men minns inte precis).
Man kan ansluta båda maskienrna till datorn via USB-port, men på 4000 kan man dessutom använda ett USB-minne.
Jag tror heller inte 1500 klipper hoppstygn som 4000 gör.
Det fins säkert många fler skillnader, så ta vad din handlare säger med en rejäl nypa salt!!

Lilla 500 är en jättesöt, lätt och behändig maskin. Men väldigt basic. Broderytan är bara 10x10cm, och får man den inte VÄLDIGT billigt tycker inte jag att det är något att satsa på. Jag har en hemma ibland, och den syr fint, men man växer nog rätt snart ur den tror jag. Den har också utgått ur Brothers modellprogram och ersatts med en maskin som tillverakdes för WalMarts räkning (270D). Men det kanske gör att man kan få den väldigt billigt?
Vad pratar din handlare om för priser?
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 08:43   #3
Rae Rae är inte uppkopplad

Tack för alla upplysingar. Jo, vi pratar ca 25.000:- för 1500D och 10.000:- för 500D. PE design - 5.000:- om jag köper den samtidigt. Jag är road av det tekniska och tyckte att det var intressant med maskiner som var under 60,000:-. Jag quiltar mest men tycker det skulle vara roligt att kunna prova på att brodera. Jag hittade specifikationerna för maskinerna på deras webb sidor och ska sätta mig ner och försköka jämföra de. Har inte hunnit kolla om 500D har USB port. Vad tycker du om priserna? Ev. tror jag att jag skulle kunna pruta lite mer...försäljaren verkar på hugget.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 09:06   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

500D har inte USB-port. Den kräver kortskrivare. Det ingår i PE Design.
Jag har svårt att yttra mig om priserna. Men 1500 är i alla fall en väldigt mycket rejälare maskin än 500. Men så kostar den ju en del också...
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:36.