![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
För dina hundhalsband tror jag att din gamla Pfaff är det bästa valet. Många av de nya maskinerna har mycket plast i sig och mera lullull än styrka. Det finns bra maskiner och dåliga med samma märkesnamn.
Du måste nog vända dig till en symaskinsförsäljare och ha dina krav klart uttalade. Tag med dig de tyger som du ska sy i plus din tråd och testa. Köp inget nu utan gå hem och fundera minst en vända till. Det tar lite tid att komma fram till det bästa beslutet. Du och maskinen måste ju funka ihop, helst under många långa problemfria år. Själv äger jag en Pfaff Creative 1473 med övermatning. Den tillverkades i Tyskland innan märket såldes och tillverkningen lades i Asien. Min maskin har en riktig industriskyttel och lär vara en av de bästa hemsymaskinerna som någonsin gjorts. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40.