![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Har du testat hos Nilsson & Lindström på Heimdalsgatan 8? När jag utbildade mig till skräddare var deras systerföretag Josef Wilund vår huvudsakliga leverantör av ulltyger.
Annars är norska Skaar Tekstil ett hett tips om man vill ha många färger att välja mellan. I deras tygprovkarta finns åtta olika kvalitetsprov på hundraprocentiga ulltyger, och 54 (!) olika färgprov. Alla tygkvaliteter går dock inte att få i vilken som helst av färgerna. Till en kappa skulle jag välja deras tyngsta kläde "Kvalitet nr 1 - fast ullklede" (ca 350 g/kvm). Denna kvalitet finns i 42 färger, varav 10 gröna (men om någon av dem som kvalificerar som mossgrönt vågar jag inte uttala mig om) och 8 röda. Deras hemsida med kontaktuppgifter hittar du på http://www.mamut.com/metervis. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.