![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Ja, håller med. Gamla Pfaff är som schweizisk ur, det är sån precision. Det är ganska fascinerande. Så antingen man erkänner bara att man inte kan ställa in de maskinerna eller kollar noga, när man servar dem. Jag hade inte hört att Husqvarna 2000 är svår att serva, men den har jag inte pillat i så mycket. Men den sydde svag zick-zack också efter servicen. Anmärkningsvärt att han provsyr på jeans eller något liknande grovt och styvt tyg. (Och även på de tygbitarna ser inte sömmarna så värst raka ut.)
Nu i efterhand har jag ingen att skylla än mig själv. Jag har inte gjort något foto av maskinen, när jag lämnat den. Jag får skylla mig själv att jag var otålig att fixa maskinerna, samtidigt som jag opererat mina händer, en efter en. Jag tyckte att medan jag inte kunde sy, kunde en professionell reparatör fixa dem. Tji, fick jag |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Det är lätt att vara efterklok men egentligen borde det ju vara så att man kan lämna in och vara trygg att de kommer vara ärlig, antingen gör de sitt jobb eller så erkänner de och ger dig pengarna tillbaka eller något sånt där.
Man ska inte behöva fotografera och ha sig innan!! Men det är ju bra det med... suck!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: jun 2012
Inlägg: 49
|
Jag har haft samma fel på en Pfaff 332, och gjorde en liknande lagning, jag la ett lager epoxy, men jag gjorde det riktigt, så raksömmen blev perfekt.
Saken är att vredet har stopp, 2 st om jag inte minns fel, det ena stoppet ska innebära raksöm, det andra maximal sicksack. Han har tydligen limmat fast vredet så att det ena stoppet som skulle innebära raksöm nu innebär svag sicksack |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Ah då får man hoppas att limmet går tas bort!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
|
Citat:
Sedan bära sig så illa åt att man ljuger för kunden det är det lägsta av allt!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Tack för förståelse och stöd!
Det är inte alla människor som förstår varför någon kan bli ledsen för lite skavanker på en gammal symaskin ![]() Enligt Konsumentvägledning, så är det verkstadens ansvar, så fort jag lämnat maskinen där och den ska återlämnas i oförstört skick efter servicen. Det är verkligen fult spel den verkstaden håller på med och kundpolicy hade den tydligen inte hört talas om heller. Oprofessionellt. Riktig glädjedödare. Tack för att ni lyssnade/läste! |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
symaskin service pfaff |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:24.