![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Ja, jag brukar alltid sy applikationer mm först för då är det lättast att sy på dem.
När det gäller vadd beror det på hur stort täcke man skall göra. Den skall inte vara för tjock för då är det svårare att sy ihop. jag använder alltid tunn bomullsvadd som jag köper i quiltbutik. Du kan kolla på nätet för att få tips.Man kan köpa den mängd man behöver i olika bredder. ev. kan man ta bordsfilt, men den bör tvättas först. toppen-vadden-baksidan kan sättas ihop med patentnålar ev. tråcklas för att sedan få en jämn frammatning vid hopsyningen. Övermatare rekommenderas. Själva hopsyningen-kviltningen gör man som man tycker runt eller över applikationer. Hur tätt man skall sy bestämmer man själv. Det skall ju hålla ihop någorlunda vid användningen. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.