![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#12 | ||
|
Citat:
Till trådstartaren, nålsystemet är industrinålar. 134R är en vanligare beteckning. Du kan be din symaskinsbutik ta hem antingen schmetz eller groz-beckert beroende på vilken leverantör de har. Var noga med vilken spets du vill ha, då det finns mycket fler olika typer bland industrinålar. Jag gillar light ball, alltså en något rundad spets. Egna tester har visat mig att de ger de hållbaraste sömmarna i vävda tyger. Citat:
Den singerklassen som ser mest lik ut tycker jag verkar vara 20u, men det är väsentliga skillnader. Den klassen tillverkades i japan för singer. Chansen att trådskaparen hittar en likadan timingrem själv är liten, det ska ju både vara rätt delning, läng och djup på spåren. Antingen ringa någon av de leverantörerna jag nämnde längre upp(just för att de är svenska, det gör att chansen att de har husqvarnadelar är mkt större) och köpa ett bälte och sen be symeck fixa det, eller lämna in till nån av dem hade jag gjort. |
||
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:05.