![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Det är mycket fin lyster på Threadelight trådarna.
De går ytterst sällan av. Jag betalade 400 dollar för 260 stycken 1000-meters rullar. Frakten var inräknad i det priset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Oh, tack snälla ni.
Det verkar vara stora prisskillnader. Vet att "min" symaskinsåf säljer för 25,-/Sulky 40wt Raylon. Högblank. Nu när ni alla varit så gulliga och gett mig en tråd att följa ska jag bege mig ut på prisjakt. Får nog lov att handla nu och då hos min ÅF i alla fall så att hon fortsätter. Det kan uppstå kris i Paris och då leveranstiden vara lång. Kommer ni på något mera hör gärna av er igen och vill någon annan tillföra något mer så hör av er jag tar tacksamt emot all sorters kunskap. Kan ingenting. Än... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
25 kr tar min lokala ÅF också, men det är 200-metersrullar, inte 1000 meter. Blir väldigt mycket dyrare . . .
Är så glad för alla tips här på sidan om billig tråd, så tack alla som tipsat! Jag köper mest Emmel som är jättebra och billig, jag föredrar Rayontråd men har även köpt en del polyestertråd. bl.a. från ABC och via Ebay. Bl.a den fina Twisttråden i 5000-metersrullar. Man kan aldrig ha för mycket färger. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Broderitrâd
Hâller med en föregâende inläggare. http://m-broderiting.dk/. Superb trâd snabb leverans och bra portopris. Jag bor i Spanien och har en beställning här pâ 4 dagar. Märke Emmel. Min symaskin Topaz 30 gillar den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har varit ute på E-bay och kolla bl a.
Vad tror ni om trådarna som säljs här som ni inte talat om. Tror ni jag törs testa... eller...???? Skulle du våga? Den som ligger på denna länk t ex http://www.ebay.com/itm/105-Spools-E...item20df3329fc Märkestrådarna som ni nämnt är billiga: Sulky, 200 meter/rulle endast 7,44 st. Inkl frakt. Det är en säker tråd som jag testat. plus tull. eller Threadelight 1000 meter/rulle för 12,22 plus tull. Men nog verkar det himla billigt även om man lägger på 3,-/rulle i avgifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Köp hellre tråd som ligger på koner, de hasplar av bättre än de på pappspolar.
Tråden jag köpt från ABC-emb för 400 dollar har tullavgiften tydligen varit inbakad i det priset. Paketet har i alla fall inte fastnat i Tullen. Det blev ca 11,-/rullen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Aina Johansson jag försöker ta mig in på www.ABC-emb.com men jag tar mig inte in. Har du någon väg att ge mig?
Senast redigerad av Gumpan58 den 2014-02-15 klockan 13:50. Anledning: korrigerat www-adressen |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
tråd maskinbroderi |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:49.