Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-01, 20:55   #1
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad

Jag behöver också skriva av mig!

Hej alla goa syvänner!
Igår blev jag inspirerad av en bild i ett album.
Tiggde lite försiktigt av albumets ägarinna.
inte bara ägarinnan utan 2 till mailade mig och ville hjälpa till.
Är inte det fantastiskt!
Ett givande och tagande som man inte träffar på så ofta i vårt morderna samhälle.
Här finns kunskap, gemenskap och genorisitet.
Jag jobbar ensam, så ni är mina "fikarastpolare".
Sen fungerar sysidan som uppslagsverk, frågeinstans och inspirationskälla för mig.
Jag gillar cokså att kunna dela med mig av det jag kan. Sammanfattning:
Vad vore livet utan Sysidan? /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 09:19   #2
ask ask är inte uppkopplad

jag håller verkligen med! Det är så skönt att kommat till sysidan för här är en sån fin ton, alla är så snälla och hjälpsamma och respektfulla.

Detta är det communityt med absolut trevligast stämning
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 09:56   #3
Dorthe Dorthe är inte uppkopplad

I har så rätt, utan hjålp från flikorna här hade jag aldrig kommet in i Embird till eksempel. Här på sidan finns många oerhört kunniga tjejer.
Dorthe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 10:29   #4
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd

Kan inte anant än hålla med här också. Älskar den här platsen
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 10:53   #5
Gidget Gidget är inte uppkopplad

Ja det är en underbar plats med positiva och hjälpsamma människor.
Jag har varit och är sjukskriven sedan flera år och den här sidan har blivit den bästa medicinen. Tack alla snälla och hjälpsamma som finns på den här sidan.
När jag känner mig lite deppig eller ensam så går jag hit och blir alltid glad och får ny inspiration. Kan det vara bättre.
Kram tll er alla.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 10:59   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Ja vad skulle man göra utan den. Skulle bli väldigt ensamt här hemma när alla andra har jobb att gå till. Och vilken inspirationskälla, det är bara att gå och titta lite i albumen så kommer man på nått nytt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 16:50   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Hallå Bibbi!
Nu laddar du väl upp för en lugn helg hoppas jag men jag tänkte bara säga att jag tycker det är så bra med allt du bidrar med också! När du ger syråd suger jag åt mig som en svamp, för jag vet att du vet vad du snackar om!
Och idag kilade jag ut och köpte den där stärkelsen som ger strykjärnet vingar du pratade om (Verda?). Kanonbra till lace-snöflingorna jag ska ha på mina julkort i år!

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 17:00   #8
Alice Alice är inte uppkopplad

Instämmer till full. Vilken guldgruva av kunskap och hjälpsamhet det här är.

Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-06, 18:55   #9
Egeria Egeria är inte uppkopplad

Håller med dig, det är en toppensida! Har nyligen tipsat farmor om att hon skulle gå med här, och jag tror hon tar sig en liten funderare på det.
Egeria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-06, 21:48   #10
Beth Beth är inte uppkopplad

Detta är en otroligt bra sida, med många hjälpsamma och trevliga medlemmar. Jag är sjukskriven sedan mer än ett år tillbaka och har börjat med quiltning för, att det är kul, och för att ha något kreativt att göra.
Tack alla för detta.
Imorgon ska jag på möte med Fk:s handläggare, efter ett års sjukskrivning!! är det dags att göra planering. Lite orolig är jag då det troligtvis blir så att jag inte kan återgå till mitt gamla jobb, och jag har ingen aning om vad jag ska, kan eller vill göra resterande 15 år till pensionsdags. Hoppas bara att jag inte åker på sjukersättning, som är hutlöst låg.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 07:27   #11
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad

Jag håller verkligen med alla här...

En helt ny värld har öppnat sig för mig. Jag är sjukpensionär sen flera år tillbaka pga ett antal diskbråck och fibromyalgi, och innan dess så var jag sjukskriven en livstid. Jag har inte all världens ork men jag har nu hittat ett intresse som jag prioriterar som nr 1. Jag struntar i dammråttorna, jag spär bara på med ett antal tyg och vaddbitar som råttorna kan leka med...;-)

Som hemmavarande sjukpensionär sen många år och vid 38 års ålder, blir man rätt ensam. Inte så att jag inte har vänner men dom jobbar alla och är inte daglediga som jag. Då är sysidan så himla bra..! Där är det alltid nåt som händer, nya inlägg och nya bilder publiceras och det är härlig.

Det enda trista är ju att man som sjukpensionär har otroligt låg inkomst, jag har tur som har en man som stöttar mig och mina tyginköp..;-) som inte direkt är små...haha...

Men tack vare ni alla här på sysidan har jag liksom fått arbetskompisar, ni som är el har varit sjukskrivna el arbetslösa länge vet vad ett arbete med sociala kontakter betyder.
Det känns så kul att gå in på sidan, se om någon lagt in nån ny bild, nytt inlägg i något intressant ämne, se att någon har kommmenterat något man gjort, kolla runt på andras sidor, inspireras och har man någon fråga så får man snabbt svar...

Jag blev nästan rörd när jag häromdagen bad om hjälp med sammelsuriumet med brodermaskiners funktioner, trodde inte att jag skulle få sån himla stor hjälp, nu känns det som om att det är bara att gå ut och fråga...

Jag har ingen like i min bekantskapskrets, som gillar sömnad och lappteknik, så det är roligt att man nu har hittat likasinnade och liksom har fått arbetskamrater likväl som kamrater..

Så tack alla för att ni finns...
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 07:46   #12
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Godmorron
Jag är också en förtidspensionär, sedan 15 år tillbaks, sjukbidrag och sjukskrivning ett antal år före det.
Trist när man inte "platsar" i arbetslivet längre, men som tur är så har jag mina symaskiner, och kan hjälpa filk att sy lite, det hjälper upp den "klena lönen" man har som pensionär.
Och nu har jag hittat den här underbara sidan, med alla trevliga människor, ibland kan jag bidra med ett tips, det känns bra.
Vi får ju stötta varandra.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 08:06   #13
ask ask är inte uppkopplad

fick brev igår om att mitt sjukbidrag ska upp till förnyelse nu (förnyas vart tredje år). Jag har haft värk i tio år nu och jag blev så ledsen när brevet kom. Jag står inte ut med tanken på att det ska fortsätta vara så här, att jag aldrig kommer att komma igång igen. Hur klarar ni av det, ni andra som går hemma?
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 08:16   #14
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Det tar ett tag innan man bearbetat, och accepterat att man inte kan jobba längre.
Nu tycker jag att det går väldigt bra. Jag tar dagen i min egen takt.
Och så har jag mitt syintresse, och annat handarbete.
Min rygg "ville inte vara med längre" för snart 20 år sedan! Jag var endast 35 år när jag vart sjukskriven och sedan sjukbidrag och pension.
Mim, du kommer att fixa det.

Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 10:33   #15
Alice Alice är inte uppkopplad

Jag tycker också att det går väldigt bra. Hittills ska jag väl säga för jag har bara haft mitt sjukbidrag i 1½ år pga fibromyalgi. Men det var så många jobbiga år innan det så det här känns som en befrielse. Det ständigt dåliga samvetet gentemot arbetskamrater för att man var sjukskriven ofta och för att man inte orkade som man borde slipper jag ju nu. Jag är 41 och ensamstående så sömnaden är verkligen en av mina livlinor. Tror ju aldrig jag skulle ha lärt känna så här många trevliga människor om jag hade jobbat heltid för då hade jag ju inte orkat med den här delen. Det enda man önskar sig är ju att ekonomin vore bättre men men det går det också.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.