![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ja det är rätt du ska maska av alla 3 på samma varv, annars står det 1,1,1, om man ska gör det på 3 olika varv. sedan fortsätter du att sticka med resterande maskor till angivet mått.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för hjälp med baksidan. Den är klar nu (tror jag) och nu håller jag på med framsidan. Jag har stickat till 20cm längd och har även förhoppningsvis gjort rätt när jag valt de 6st maskor som ska sparas.
Nu är jag konfunderad över nästa steg, avmaskning mot halsringningen. Det står att det ska avmaskas vartanat varv 2,1. Betyder det: Varv 1: avmaska 2 Varv 2: sticka som vanligt Varv 3: avmaska 1 Varv 4: sticka som vanligt Varv 5: avmaska 2 osv.... tills det är 15 maskor kvar? Hur gör jag då med de 6 maskor som "lagts undan"? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan vara bra att ha en bild på det färdiga plagget:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Titta på vad som står vid halslinning (igen.... du tänker för mycket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nää, inte riktigt. Det handlar verkligen inte om att jag tänker för mycket utan att jag inte kan deschiffrera instruktionen. Jag förstår verkligen inte vad som menas.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du satte av 6 maskor för halringningen.
Nånstans i mönstret finns instruktioner för hur du gör halsringningen. Den måste rimligen börja med att du plockar upp de 6 undanlagda maskorna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ok, så min första fråga (som jag tror du missade) hör tydligen ihop med min andra fråga. Men jag behöver fortfarande svar på den första frågan, har jag uppfattat rätt i vilken ordning man avmaskar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:49.