Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-09-03, 18:14   #1
Maggan62 Maggan62 är inte uppkopplad

Har ev entuellt fått möjlighet att köpa en Brother coverlock till ett bra pris. men tycker att utrymmet mellan nålen och maskinen är så litet. Vill ju kunna sy applikationer mm och känns som utrymmet blir trångt då. Egentligen skulle jag vilja ha en janome för där är det mer som en vanlig maskin i utrymmet. Hur tycker ni som har brother maskiner ?
Det går inte heller att köpa janome från england som jag hoppats på och då känns det lite för dyrt att köpa en ny från Sverige just nu.
Maggan62 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-05, 14:22   #2
Talla Talla är inte uppkopplad

Jag har också funderingar om det där utrymme "till höger om nålen". Det är inte mycket plats där varken på Brother Cover lock eller Baby Locks maskiner. Fungerar det bra för er som har Baby lock att sy täcksöm t ex ovanför breda muddar? Det brukar bli runt tio cm från kanten då. Blir det inte besvärligt med allt tyg i det lilla utrymmet? Bandkanta borde väl gå bra, eftersom det är bara nån cm som sticker utanför pressarfoten, eller hur?
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-05, 20:50   #3
Marron Marron är inte uppkopplad

Jag tycker att utrymmet är för litet på Babylocken för att göra något mitt på kläder men 10 cm mudd skulle gå bra. Bandkanta funkar jättebra.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.