![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag har läst att bambu egentligen är lite fusk för att det inte längre är bambu när det är i tygstadiet för att processen liknar det för rayon/viskos, dvs det är viskos i slutet så det är lika gärna att köpa vanlig viskos....
http://grelber.blogs.se/2010/04/22/b...ljoen-8431708/ Om du är ute efter miljöaspekten alltså. Det vet jag ju inte. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Vill man vara miljövänlig så är det lyocell (Tencel) som gäller. Och så ull. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad kul för min nya bh jag köpt i förrgår består just av tencel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vi älskar hampa i butiken av många anledningar, men vi svarar alltid på frågor till kunder om bambu rayon-och varför vi inte lager mer av det. Ur miljösynpunkt har hamp bambu-beat. I blöjor, när det gäller absorptionsförmåga och den naturliga uppehållsförmågan, utmärker hampa också. Den mjuka och silkeslena känslan av bambu är svår att motstå dock!
För föräldrar som har använt båda fibrerna i blöjor märker du skillnaden i känsla (bambu är mycket mjuk medan hampa är mer stel) och funktionen (bambu är absorberande men inte så absorberande som super soakerhamp). cbd benefits |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:50.