Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-08-01, 21:14   #1
Piffan Piffan är inte uppkopplad

Har du fått igång maskinen? Jag har köpt en likadan, från England och den fungerade direkt. Det var heller inte svårt att lära sig att trä den eftersom det finns dvd med trädningsanvisning och den är bra numrerad. Så, var inte rädd för att ta bort trådarna och trä om den. Har du sänkt ner pressarfoten? Annars står den bara och "tuggar".
Hoppas det ordnar sig!
Piffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 11:03   #2
Talla Talla är inte uppkopplad

Håller med - ta bort trådarna. Det är ingen fara, det står nummer med olika färger på maskinkroppen, så det är bara följa dem. Det finns bilder i bruksanvisningen också. Börja sedan trä från vänster till höger och du klarar det bra.

Jag har fått liknande problem på min vanliga symaskin en gång. Sytt jättebra kväll före, slog på den - och kan inte vrida hjulet. Då var det ett kåfingrit barn som var under skyddshuven på maskinen och tryckt på nålpåträdaren, så den fastnat i nålstången! Det tog nån minut tills jag sett det. DEt finns ju nålpåträdaren i overlocken också. Kolla att inget spärrar nålstången där. Ibland lösningar är helt otroligt löjliga, det var i alla fall för mig.
Hoppas att du hittar vad är det för fel. Jag har en sådan overlock och älskar den. Så ger inte upp, den är bra.
Talla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-04, 16:26   #3
_Anna_ _Anna_ är inte uppkopplad

Det löste sig genom att jag tog i rätt mkt och vred på handhjulet. "Det lossnade" och den fungerar nu, mkt enkel att trä, fast jag har inte satt mig in i nålträdaren mkt smidigare att trä nålarna själv ;-)

Tack för all hjälp! ;-)
_Anna_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-04, 19:55   #4
ninnami ninnami är inte uppkopplad

Skönt att det ordnade sig för dig.
Lycka till med din nya maskin!
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-04, 23:48   #5
_Anna_ _Anna_ är inte uppkopplad

Tack! Nu har jag kommit till nästa utmaning att förstå mig på en arbetsbeskrivning till mitt mönster, men övning ger färdighet ,...
_Anna_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:55.