![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Madde, hur har det gått med ditt symaskinsköp? Fick du pengarna tillbaka för eländet de skickade till dig?
Rekommenderar dig i så fall att istället köpa en ny Brother (till exempel) från SMD för pengarna... Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att få en helt ny Emerald 116 för 2.500:- är ju ett bra pris, den har blivit bäst i test och har bra omdömen. Dessutom erbjuder de 2 års bytesrätt vilket inte många handlare gör. Varför tycker du inte det är en bra affär?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har skickat tillbaka de hämtde ut den för 2 veckor sedan men jag har inga pengar och inte fått något svar på om den är sönder eller något annat heller.
Har ringt 3 gånger men inget svar och mailat och väntar på svar nu. Gav de 1 vecka att kolla och så men inte ett ljud, kan förstå om de har semester men då kan man väl säga det. Berninan låter som ett tröskverk och efter att jag skruvat isär lite kåpor och blåst rent så funkar den ok, är trådspänningen som verkar vara lite sådär, och den där plattan som ska dra tyget bakåt känns som om den är låg. Men jag kan inte maskinen så jag tänkte prata med en butik här i stan om de vet vad som är galet. Jag kunde i alla fall sy sonens indiantält som jag lovat honom och gardinerna, så länge ingen står väldigt nära och tittar på sömmarna så ser det bra ut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Krånglar det med återbetalningen så ta hjälp av konsument rådgivaren. Det brukar fungera bättre än när man själv ringer och ringer utan att få svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack, jag ringde henne för att få råd innan och hon var jättevettig och nu ger jag de några dagar till sen ringer jag henne igen och hoppas på att få råd. Jag har kopior av kvittot osv. och all mailkontakt. Kör hellre på mail än telefon så det går att bevisa vad som sagts också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Så tråkigt att läsa att det ännu inte ordnat sig! Jag hoppas verkligen att du skriver en recension här på Sysidan om företaget!
Håller tummarna att du får dina pengar snart!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det låter som om du behöver smörja mera din maskin.
Har du tagit bort och gjort plåten som sitter kring mataren som för tyget bakåt? Den skall du ta bort och allt damm, smörjas. Har du instruktionsbok på hur du rengör? Om jag får veta vilken modell det är kanske jag kan hjälpa dig med instruktioner. Efter att du har rengjort och smörjt igenom kan jag ge dig ytterligare instruktioner för hur du skall fixa till dins trådspänning i maskinen. Det gör du med hjälp av spolkapselns skruv dras åt eller skruvas upp. Hör av dig så får du mer hjälp med Berninan, Se i instruk- tionsboken ang smörjning och rengöring. Om du saknar den så här av dig. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.