![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Jag sytt modeller från Ottobre, både för barn och dam. De gillar att använda framilonband för att rynka delar. Tex i en stretchig tanktopp använde de framilon i sidorna för att få rynkeffekt. I någon barnklänning sydde de framilonband i kjolmidjan med hjälpstickning först och sedan sydde ihop den med livet. I en tunika av interlock rynkade jag lätt både halsringningen och ärmsluten med hjälp av framilonbandet före jag bandkantade dem, enligt anvisningarna
![]() ![]() Jag tror det brukar stå lite olika bred på framilonbandet i beskrivningar, men jag använt den vanliga, tror det ät 6 mm bred, som jag köpt hos Bibbis, hon skickar snabbt, du kan få det nästa dag, om du lägger beställningen före lunch. Annars har Stoff och stil det också, men då brukar det ta längre tid att få det hem än från Bibbi ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:12.