![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Quiltning - mina Bilder
Länge jag inte var här i forumet - har glömt mitt lösenord ... ingen tid ... och .. och ... :-(
Jag var mycket glad över besöken, med de fina varma kommentarer i fotoalbumet. Tack! Tyvärr har jag bilder före lite låg i albumet. så jag försöker här Friendship Braid - sydd med Moda tyger - att visa något större. Min passion är just den frihandquiltning - men jag måste mycket att lära, leda raderna så som Leah Day. Bernadette Mayr i Tyskland är där mycket välkänd. (Hon har just publicerat en nytt bok) Jag har kunnat boka en kurs förra veckan med henne. Mycket intressant och väl utformade. Jag vill förbättra vatten-tekniken i sömnad. Tyvärr är min svenska fortfarande inte förbättrats ... Jag hoppas att du kan läsa det ändå, och förlåt min "kullerbytta" i mina texter ;o) Ursäkta - ... min tyska är bättre :-) Barbara |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det charm pack? Såna tyger man köper färdigt ihopsatta.
Du är duktig tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Edvina,
.. nej, jag köpte ingen charm pack. Jag köpte Jelly Roll och ytterligare material från Moda, Jag fick idén från boken "Jelly Roll Quilts - Pam & Nicky Lintott" Jag gillar deras böcker. Barbara |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vilka läckra somriga färger det var på täcket. Jättesnyggt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Snyggt
Kanonsnyggt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Väldigt fint quilt täcke, just nu gör jag en quilttopp i Avalon By Fig Tree Quilts for Moda med 2 charmpacks och en Jellyroll. Jag har försökt quilta men det är svårt att få det så snyggt som Leah Day det ser så enkelt ut när hon gör det. Det får bli stich in the ditch även denna gång.:
PS Inget fel på din svenska vi förstår dig Ds |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack hjärtligt Ma-lou - svenskarna är alltid sååå vänliga
![]() Jag är nyfiken på hur ditt tak med Moda tyger är ... Jag quiltade min filt endast med vågorna stygn, som är på min Husqvarna. Dessutom har jag tagit en flerfärgad garn som jag köpte "med Pastellen" i Gävle. Jag önskar er mycket nöje med din tak.. - och alla som har skrivit här, tackar jag er igen! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:02.