![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Det kan vara så att glödlampan varit felaktig och kortslutit då skall den säkring som finns i den engelska kontakten gå sönder. I den engelska kontakten finns en 3A säkring du hittar luckan under foten mellan stiften. Om du inte byter denna så kan du inte få fart på maskinen. Men du måste först ta bort den felaktiga glödlampan. Ta med kontakten/säkringen till K o Co så kan de säkert hjälpa dig man säljer sådana säkringar där. Lycka till med din maskin självklart skall det fungera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Aha, så du menar Arne att det kan bero på glödlampan i alla fall. Och trots att säkringen inte fyller någon funktion i våra svenska kontakter så ska den vara intakt för att maskinen ska fungera. Då kan det stämma som mannen från SMD sade; att det kan bero på glödlampan. Tusen tack för ditt tips! Jag ska avvakta paket från SMD och se om jag får en ny lampa utöver adapter. Har Kjell & Co sådana glödlampor också månntro? Annars får jag köpa den via någon Brotherförsäljare kanske.
Jag lovar att rapportera vidare Birgit, om hur det utvecklar sig! ![]() Är optimist och tror att det ska ordna sig. Min trädgård blir glad i morgon, kan påta i den eftersom jag inte kan sy... Kram på er alla hjälpsamma syvänner! Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Instämmer med Birgit. Det är jätteviktigt och bra att du delar med dig
vi behöver alla lära oss av varandra och har mycket att ge varndra. Håller tummarna för att det beror på lampan och säkringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Ingen adapter har anlänt från SMD, så jag pratade precis med Russell (tror jag det var) och han ska skicka ännu en och bifoga en glödlampa och en säkring. Han tackade så mycket för mitt tålamod och menade att om de så måste byta maskinen så ska det bli bra och jag nöjd. Vilket fantastiskt bemötande! Han är ju bara så himla trevlig och serviceminded! Så jag fortsätter att beundra maskinen och klappa den lite en vecka till. Fortsättning följer... ![]() Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Uppdatering!
Ingenting nytt att berätta tyvärr. Har varken fått adapter, säkring eller glödlampa. Skickade ett mail till SMD om detta och frågade samtidigt om de skickat till rätt adress, och bifogade såklart adressen. Fortsätter vänta... och pyssla om trädgården så länge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hur gick det??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:59.