![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Yrkesmaskiner är något helt annat, går inte att jämföra. De har helt andra krav på sig än hobbymaskiner. Finns en beg yrkes Bernina på Blocket just nu. Det beror helt på vad man har för behov. Hobbymaskinen kan man sätta på skumgummi så blir den lite tystare. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
![]() Såg en jättefin huskvarna (med sicksack och halvautomatiskt knapphål) som var bordsmonterad på en loppis för 300:-, tyvärr var det som en byrå under, det lär ju ge resonans. Bäst är nog bara en tjock solid bordsskiva och gummibuffertar i kontaktpunkterna mellan maskin och bord. Typ en sån här maskin menar jag att man kan sätta i ett bord med en tyst motor: http://cdn.blocket.com/static/0/imag...1516487490.jpg Har man tur kan man hitta en maskin helt i metall och med helt roterande skyttel för runt 500 spänn. De kan servas in i oändligheten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kanvas, det låter som en bra idé!
Här är länken till Berninan. Betydligt dyrare men med knapphål, trikå- sömmar. Ungefär samma sömma och prestanda som Bernina 1008 om jag inte missminner mig. Men en hel del skillnad i pris. Det beror på vad du är ute efter. Hoppas att du hittar det du söker. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:22.