![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag tvättar alltid tygerna innan tillklippning. I maskin och på den värme som det färdiga plagget behöver kunna tvättas i (tex toppar, byxor, blusar 60c, festklänningar 40c m.m).
Jag är inte särkilt bekymrad av butikens tvättråd då det oftast går att tvätta betydligt varamre än rekomenderat. - är man osäker så kan man ju tvätta en testlapp först. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för era svar! Då gör jag som ni, dvs tvättar först!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Beroende på tyg zic zacka runt tyget eller overlocka lägg det sedan i en tvättpåse då tycker jag det brukar bli bra, har slängt in tyg utan att göra något men tycker då att det dragit sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja! Jag tvättar först.
Bara de tyger som kräver kemtvätt tvättar jag inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack igen!
Jag har sicksackat alla klippta kanter (inte stadkanterna) och har hunnit tvätta några av tygerna, tycker att de ser jättefina ut efter tvätten. Det är ganska stora tygbitar så de ryms inte i en tvättpåse, annars är det ett jättebra tips. ![]() ![]() Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:36.