Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-04-22, 20:10   #1
IrmeliE IrmeliE är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 35
Arbetskläder ocgh gravid

Hej!
Lite oväntat har jag blivit gravid. Just hämtat ut profilkläder, som de trycker firmanamnet på i butiken. De går inte att lämna tillbaka. Således kommer alla de plagg jag just hämtat ut vara för små ganska så snart, om vi får behålla barnet. Jag är rätt liten och vill ha tighta kläder eftersom de fastnar i saker annars, så jag har inte valt kläder med extra plats i direkt. Har googlat lite och hittat tips på hur jag gör med brallorna för att konvertera dem magvänliga. Men Piket-tröjorna... Ge mig lite tips. Kan jag bara rynka ihop den ena och sy dit på den andra eller? Fantisera fritt och dela med er! Jag har lite tröjor kvar sen förra året så jag kan experimentera på dem, men behöver lite inspiration.

/ Ems
IrmeliE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 21:22   #2
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Utökningar för stora magar - tittar man på mammaklädesmönster och mönster för herrar med stora magmått där det mesta också sitter framtill, så ser man att den utökning som sker, den sker i sidan och i eventuella delningslinjer mot mitt fram.
Därför är ett förslag att du lägger in kilar i sidsömmen. Egentligen rätvinkliga trianglar för vi vill inte ha mera bakåt, bara framåt.

Sedan sätter du in en dragkedja i utökningen och bakom den ett lagt veck så kan du öppna dragkedjan när du behöver steg två!
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 19:25   #3
IrmeliE IrmeliE är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 35
Tack! Bra idé med blixtlås. Menar du att jag ska lägga triangeln så spetsen blir framåt mot magen, eller ska det vara mer som en kil med spetsen mot armhålan? Jag tänkte att du menade det senare, och då tänker jag att det kanske blir för mycket tunika över det hela och tyg som fastnar i när jag jobbar. Känns som att jag måste vänta in magen för att experimentera.
IrmeliE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 21:01   #4
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
jag tänkte så här, man kan naturligtvis lägga utökningen var som helst och den behöver förstås inte vara rak i sidorna heller, om man vill ha lite extra en bit högre upp. I extremfallet kanske som en coca-cola
Stor byst stor mage!
Det viktiga är att du har samma längd på sylinjerna så att du får ihop det, så egentligen är den inte rätvinklig utan snarare liksidig.
Bifogade bilder
 
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons