![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Symaskiner brukar vara lite billigare på mässor och butikerna har i bland mässpris några dagar efter en mässa också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Säger det igen!
Åk hit till Dubai! Just Janome ligger 60-70 % under Sverigepriser.
Min Horizon MC 12000 kostar 64 000 hemma och ca 22 000 här. Har sett 350e där, ska se om jag hittar ev foto i mobilen. Så du kan förutom maskin få en solresa inkluderad! Sen köper du 3000 yard broderitråd för 9 kr ca. Och alla tyger.... Jag kommer ev organisera en syresa om intresse finns, flyttar hem i sommar men måste ju hit o shoppa sen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kollat mina bilder från butiken...
En ny 200e kostar 1350 aed. Beroende på kursen ta x 1,8- 1,9 för kr. Ca 2500 kr alltså.
Memorera Craftland 9700 kostar 3500 aed, alltså ca 6650 kr. En MC 5200 1950 aed, 3700 kr.(bara sy tror jag) Decor Computer 3050 1200 aed, 2300kr.(bara sy) Någon seriöst intresserad av syresa?!! Lönar sig trots att man skattar i tullen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Äsch, autorättningen blev ju knasig....
Memory Craft skulle det va.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Humlan
Dubai låter lockande hade varit kul med syresa dit, men vad händer i Svenska tullen om du kommer hem med symaskiner? Bor man i Dubai så är det ju inga problem vad jag förstår. Till Marita, se till att få med ett broderprogram när du köper 2 maskiner speciellt om du köper 350. Eller försök o pruta så mycket som möjligt och köp Embird. Det är så kul att brodera och du har alltid presenter att ta med till middagar o andra tillställningar det blir väldigt uppskattat med ett personligt broderi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tyvärr har jag inga planer att resa till Dubai.
Det lutar åt en 350 e men det beror mycket på hur mycket jag kan få ner den i pris eller får till program eller så. Hoppas att jag kan pruta mycket eftersom jag då köper två maskiner. Förhoppningsvis ska jag i början på veckan dit och "förhandla". |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ma-Lou, det som händer i tullen...
...är att du antingen går rakt igenom, man får ju ta in för....är det 4000 kr? Lite osäker på summan. Vid dyrare inköp så kan du ju välja detsamma, gå rakt igenom eller vara korrekt och betala tullen. Du kommer ändå ha tjänat mycket på maskinen! Ca 30000 kr med tull för en MC 12000 som ju kostar 64000 i Sverige.
Själv kan jag ta in mina fritt eftersom det går som flyttgods när vi kommer tillbaka till Sverige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag köpte ju min 200e och allt jag saknar är att kunna broder på längden. Jag kan pussla och få ihop det men kände ju att 20 cm hade inte heller räckt. Däremot tycker jag inte att 14 gånger 14 är för litet för annan brodering. Hade inte velat ha större broderier än så.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:21.