Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-03-02, 23:48   #1
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Tyvärr är den delen rätt dyr att få bytt, men jag skulle säga att det är värt det. Det är bra och stabila maskiner.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 15:26   #2
Perkla Perkla är inte uppkopplad

Citat:
Lillith skrev: Visa inlägg
Tyvärr är den delen rätt dyr att få bytt, men jag skulle säga att det är värt det. Det är bra och stabila maskiner.
Det känns ju endå kanske inte aktuellt att kosta på massa tusen med tanke på att en maskin för hobby MEN i världsklass kostar 5000:-.. Pfaff Ambition Essential tänker jag på.. riktigt bra maskin det..
Perkla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 21:45   #3
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Kan så vara, men det är svårt att konkurera med dom gamla maskinerna. Jag har inte provsytt just maskinen du rekomenderar (ett antal andra nya Pfaff, dock), men jag vet ett antal grejer som dom gamla tvåtusenmaskinerna har som i alla fall jag aldrig hittat på en modern maskin.

Den smala pressarfoten och smala friarmen, till exempel. Nya maskiner är hopplöst klumpiga och begränsande i jämförelse. Bra matning har dom också och det enda jag testat bland moderna maskiner som kan mäta sig med det är övermatning och det tenderar att vara lite fumligt att jobba med när man syr precisionsömnad. Starka motorer tenderar dom också att ha jämfört med dom moderna som ska vara "likvärdiga".

Och även om delen är dyr och arbetskostnaden kommer till det så är det fortfarande inte i närheten av några femtusen.

Och om inte tvåtusenserien räknas som maskiner i "världsklass" vet jag inte vad... Jag har hört mer än en person hävda att det är dom bästa allround maskiner som någonsin tillverkats. Och det från både erfarna reparatörer, försäljare och erfarna hemmasömmare.
Själv har jag en lite senare maskin i samma serie och jag har utan att tveka lagt en del på att hålla den igång.

Det fanns en tid när jag tänkte att den började närma sig pensionen, men efter att ha letat aktivt efter en värdig ersättare i ett par år så är jag i dag ganska övertygad att det enda sättet att ersätta den skulle vara men en hel maskinpark industrimaskiner.

Men alla har vi olika behov och prioriterar olika.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
husqvarna 2000, pfaff, sick sack

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.