Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-10-18, 08:38   #106
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Tyvärr, har vi sagt att det är fullt nu. Du kanske kan starta en grupp till. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-18, 21:41   #107
Asa812 Asa812 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 59
hur går det för er?

Är det nån som har börjat ännu, jag är så nyfiken på att höra hur det går. Själv har jag bara börjat fundera på vad jag ska sy plus att jag har skaffat bakgrundstyget. Det har varit lite för mycket andra projekt ett tag.
Asa812 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-18, 23:17   #108
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Jag är i full gång, jag har tyger både till blomman och till bakgrunden. Jag har fixat till en mall till blomman och kommer att börja sy i helgen. Men jag kan säga att jag har aldrig varit med om maken till prestations ångest! Aldrig tidigare i livet har jag haft så svårt att bestämma mig. Jag hoppas att ingen blir besviken när min blomma kommer i brevlådan! Trevlig sy helg till er alla och låt oss stilla bedja om regn! // Malin
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 07:59   #109
Hizzan Hizzan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 20
Hej! Jag ha inte kommit längre än till planerarstadiet ännu, har så mycket på gång som måste bli färdigt till jul. Har dessutom börjat på ett nytt jobb som tar en del av mina krafter. Men det börjar väl bli dags att slå i gång att sy.//Liselotte
Hizzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 09:34   #110
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
oj detta har jag inte sett förrän nu,

snälla Ni tror Ni att jag kan få "knö" mej in på vänskapstäcket? det vore jätteroligt isf

med största förhoppning om ett positivt svar

soliga men snöbeklädda -8gradiga kramar och med hälsning om att Ni Alla får en riktigt fin helg

maria p
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 10:35   #111
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag har börjat så smått med några blomblock, har tre klara. Det kommer att bli nervöst att skicka iväg dem, hoppas ingen blir besviken.
Jag har gjort ytterligare två som jag inte är nöjd med. Ev kan jag justera den eller så gör jag om den från början.
Bakgrundstyget har jag klart och tar än så länge bitar ur lapplådan till blommor och blad.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 14:22   #112
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Tyvärr, har vi sagt att det är fullt nu. Du kanske kan starta en grupp till. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 14:25   #113
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag har också börjat och har också några block som är färdiga men några som jag inte är nöjd med annu...vi får se hur jag gör med de. Jag passar på och provar många nya mönster som jag inte har gjört tidigare...det tycker jag är jätte roligt. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-19, 23:46   #114
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
så synd
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 06:10   #115
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Hej!

Jag måste säga att jag inte hunnit gjort ett skvatt praktiskt, Men de är uttänkta och de kommer bli olika för att jag inte tycker det är roligt att sy två lika!Bara jag sätter igång tror jag att det kommer att gå fort.Ha det så kul vid symaskinerna flickor så kommer det att gå bra och ingen behöver ha prestationsångest, jag har sett era talanger, ni är så duktiga och jag är övertygad om att det blir en vacker quilt!Ha det bra!Kram Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-28, 07:23   #116
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Hallo!
Hoppas ni haft en trevlig första advent! Det har jag haft vid symaskinen och det första blocket är äntligen klart.Nu hoppas jag att det bara rullar på och man hinner sy mycket för det tar absolut längre tid en vad man tror!Så jag hoppas att ni andra också har kommit igång, jag ser verkligen framemot trevlig post!
Ha det/Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-28, 07:30   #117
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
har inte börjat än.... men tänkt o räknat ut hur det ska bli
Har faktiskt lite prestationsångest jag med för alla andra verkar såååååååå duktiga och jag som nyss "upptäckt" det här med quiltning..
Men det ska bli jättekul och bara man gör sitt bästa så
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-28, 13:41   #118
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag har sytt klart några stycken block och undrar om det är tänkt att vi ska skicka dem efterhand som de blir klara eller alla på en gång.
Sen undrar jag också lite kring signeringen, jag har inte tidigare gjort detta. Den symaskin jag har kan brodera alfabetet. Ska jag göra så att jag syr initialerna på blocket längst ner till höger? Eller ska det signeras på annat ställe på blocket eller på annat sätt?
Hur gör ni när ni signerar?
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-29, 06:49   #119
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
signering

jag tänkte brodera min sign för hand i ena hörnet
- har bara en vanlig symaskin.
Men sen tänkte jag skicka alla samtidigt + lägga med en liten lapp om var en del av tygerna kommer från (kan vara kul med lite historia bakom dem tänkte jag ..)
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 09:54   #120
iina iina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 6
Vänskapsquilt.

Ni måste ju sätta in bilder på täckena sedan så man får se på dom,, snälla gör det. Mvh Ina J.
iina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons