![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#20 |
|
Jag har tittat på en sån här sen dom kom för ett par år sen och hade i princip bestämt mig. Jag syr en del väskor och plånböcker och min Janome klarar inte alls av det så det jag varit ute efter är en maskin med stark motor.
Igår när jag testade Smartern i en butik var det problem med undertråden och spänningen och hon i butiken skyllde på tråden som var en billig sort och bytte till Gutermann. Då blev det bättre, men jag kände mig lite tveksam. Jag vet att vissa maskiner är känsliga på tråd men mina har aldrig varit det och jag vill inte ha en som är det. Nu läste jag den här tråden om samma problem och känner att jag nog ska välja bort Smartern. Sen är det ju ingen "riktig" Pfaff och den ska utgå så den kanske inte håller samma kvalitet som en vanlig Pfaff. Kanske får jag bestämma att jag syr väskor och plånböcker på min gamla HQ 2000 som den klarar hur bra som helst! Den bara matar på mjukt och fint där Janomen stampar, dunkar, hacka, syr hoppstygn och låter som den ska braka ihop! Eftersom det bara enkel sömnad och raksöm, så behöver jag inte ställa om en massa och då funkar det med en gammal mekanisk. Förmodligen finns det ingen modern hushållsmaskin som har lika stark motor som gamla Husqvarnan och är så gedigen som den. Utan då skulle jag behöva välja en industrimaskin. Sen får jag bestämma mig för en annan finlirs-maskin och jag vet att jag vill ha en Pfaff, men vilken?! Vilka modeller har ni? Egentligen borde en Select "duga" eftersom jag inte är ute efter en massa dekorsömmar, men jag är alldeles för förtjust i alla snabba nål-upp-nål-ner knapptryckningar osv på en datoriserad så har svårt att välja bort det. Pfaff har nu ett par modeller som heter Ambition, men då har dom pekskärmar och det är jag osäker på... Hjälp! Behöver lite input. ![]() En sak som jag gillade med Smartern var att den utöver övermataren ändå hade justerbart pressarfotstryck. Och det finns inte på tex Expression. Jag vet att man inte ska behöva det med övermataren, men gillar ändå att kunna ställa om själv. När jag syr tex applikationer brukar jag släppa helt på trycket så jag kan svänga lätt utan att lyfta foten osv. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.